Vylepšení na Facebooku. Co využít a před čím být ve střehu?

Vývojáři Facebooku v posledních měsících nelenili a sypou na uživatele jedno vylepšení za druhým. Pokud na Facebooku propagujete nebo nějakou kampaň připravujete, doporučujeme Vám se s nimi seznámit.

 

Nelíbí se mi – nejočekávanější funkce již brzy v provozu?

Nejočekávanější? To není úplně správný výraz. Já bych řekl: jediná funkce, o kterou kdy uživatelé z celého světa úpěnlivě stáli, co je Facebook Facebookem… A jejich prosby nebyly nikdy vyslyšeny. Někteří podezírají vývojáře Facebooku, že se snaží stůj co stůl udržet na sociální síti harmonickou, pozitivní atmosféru. To by vlastně mělo smysl, vzpomeňte si, jakým mordorem jsou některé weby, jenž touto funkcí disponují (Novinky a tak podobně…)

Ale je tu mnohem logičtější řešení. Tato funkce by měla dramatický (nebo řekněme rovnou drastický) vliv na marketingové kampaně. Kdo by se jen opovážil vložit na síť příspěvek komerčního charakteru, vysbíral by takovou lavinu „disliků“, až by se mu hlava zatočila.

Pro firmy je tudíž určitě lepší stávající situace, kdy ,,disliky“ na Facebooku nejsou. Zatím… Momentálně totiž probíhá (zatím jen u řady vybraných uživatelů) testování nové sady reakcí. A do ní patří také palec obrácený směrem dolů.

Zdůrazňuji, že je to jen testování a navíc jen v messengeru. Ale stojí to za pozastavení. Že by Facebook, vždy zdůrazňující, že mu jde v první řadě o obyčejné uživatele, konečně kapituloval? Co když se palce dolů dostanou do hlavních funkcí? Můžou na to marketéři nějak reagovat? Třeba to využít ve svůj prospěch a jít cestou „čím víc negativní kampaň, tím líp“? Otázky, jen otázky.

 

 Nové funkce FAcebook dont like

 

Videa se začnou samy přehrávat. I se zvukem.

Nepříjemná zpráva pro majitele mobilních zařízení. Pokud uživatel při scrollování Facebookem natrefí na video, začne se nativně přehrávat. I se zvukem. Co si o tomto kroku myslet?

Síť chce demonstrovat to, že audiovizuální příspěvky mají od Facebooku zelenou. Tato feature má za účel upoutat pozornost většího počtu lidí a zvýšit jejich zájem o videa.

K tomuto jsem velmi skeptický. Určitě to není vstřícný krok směrem k uživatelům. Velká část z nich asi sáhne k obrannému opatření – buďto funkci v nastavení zablokuje, nebo si mobil nastaví do tichého režimu.

Jestli toho mohou nějak využít marketéři? Přemýšlel jsem nad tím hodně a nenapadlo mě nic. Uvědomte si, že k dispozici máte vlastně jen vteřinu (někdy ani tu ne). Během takto krátkého časového úseku musíte zvukem podnítit uživatelovu zvědavost tak, aby si přehrál video. Nepodaří-li se, uživatel otráveně zascrolluje dál.

Ve většině případů jde o předem prohraný boj. Uživatelé nejčastěji Facebook jen letmo scanují, když jedou v MHD, když sedí v čekárně, když sedí u oběda a podobně. Může se stát, že je zaujme příspěvek s videem – zásluhou dobrého názvu, popisku či úvodního obrázku. Pak si ochotně video přehrají. Ale zvuk, který se nikým neohlášen začne z mobilu linout, ten bude působit kontraproduktivně.

 

Videa na Facebooku

 

Reklamy s GIFy nyní dostupnější

Kdo by je neznal. Animované obrázky GIF vládnou internetu a i Facebook je před časem už zavedl. A protože mají velký komerční potenciál, vývojáři se rozhodli umožnit marketérům snadnější manipulaci s GIFy.

Proto byl již minulý měsíc Ads Manager na Facebooku rozšířen o novou funkci: nahrávat GIFy. Na stejném místě, kde se dá přidat nové video.

Chcete svůj příspěvek s hýbacím obrázkem propagovat? Není problém. Zveřejněte příspěvek s odkazem na konkrétní GIF. Poté klikněte na „Propagovat příspěvek“.

A pak můžete už jen popřát svému příspěvku co nejvíce sdílení. Pokud chcete naši dobrou radu – udělejte svoji animaci krátkou, srozumitelnou, zábavnou a pokud možno ve vysoké grafické kvalitě.

 

Rozrůstají se

Používáte tento šikovný nástroj? Měli byste. Pomáhá optimalizovat uživatelské zkušenosti, tj. měřit a chápat, jak uživatelé reagují. Protože tato vymoženost sklidila velký ohlas, Facebook pokračuje v jejím rozvoji. Marketéři jsou už teď zvědaví na nové doplňkové funkce.

Především půjde vytvářet zákaznické segmenty založené na základních demografických faktorech – místo, věk, vzdělání, pohlaví uživatele atd.

Můžete se těšit, jak si budete hrát s definováním jednotlivých segmentů, čímž získáte přesný obrázek o tom, jaké typy lidí na Facebooku interagují s vaším businessem.

S novým, atraktivním vzhledem aplikace se všechny informace zobrazí čitelně a přehledně.

A co více, budete moci sledovat i to, odkud přichází vaši zákazníci. Díky nové podpory pro domény získáte data o webových stránkách, které k vám vábí nejvíce uživatelů.

Leave a Reply