Blog

Google Nákupy i na Youtube? Umožněte zákazníkům, aby vás objevili

Je tady nová výzva pro všechny inzerenty reklam. Google přichystal nový typ reklamy, který je vizuálně zajímavý, uživatelsky přívětivý a slibuje velký dosah. Tato strategie byla oznámena na konferenci Google Marketing Live 2019 při účasti takřka 5000 účastníků ze 68 zemí. Na poli online marketingu tak jde o významnou a široce diskutovanou novinku.

Reklamy umístěné v Nákupech budou (v případě zájmu inzerentů) převedeny do speciální sekce Discover (česky Objevit). Tím se vaše zboží či služby dostanou k očím uživatelů, kteří sice o vaší společnosti doposud neví, ale na základě jejich aktivit a vkusu je Google vyhodnocuje coby vaše potenciální zákazníky.

Reklamy z kanálu Discover budou mít z pohledu online marketingu skutečně prestižní umístění. Budou totiž zobrazovány na nativních reklamních plochách, konkrétně například mezi vybranými příspěvky na sociálních sítích, coby promo nabídka v Gmailu či dokonce na domovské stránce YouTube. Inzerce tak bude krásně viditelná i pro uživatele mobilních telefonů.

S tím se pojí ještě jedna pomůcka – rozšířená podpora reklam, jež umožňuje uživateli nakupovat pomocí funkce Google Shopping Actions. Jde o univerzální nákupní košík, do nějž lze naskládat libovolné množství položek a ty pak zaplatit ze stolního počítače.

Pro online marketéra má tento systém výhody i nevýhody. Nevýhodou je, že tento způsob nakupování, který si uživatelé jistě rychle osvojí, funguje i bez návštěvy webových stránek. Zákazník tedy zakoupí produkt, aniž by navštívil váš web a zvýšil návštěvnost. Výhodou ale je, že k nakupování si odhodlají i ti uživatelé, které od toho dříve odrazovalo příliš mnoho klikání a otvírání nových stránek, což je právě na mobilním telefonu někdy velmi zdlouhavé.

Tento model bude platit pro reklamy z obrázkové sekce Google a z Youtube.

Jak takovou kampaň spustit? Jednoduše – máte-li spuštěnou standardní kampaň v Nákupech nebo se ji chystáte spustit, nabídka se začne zobrazovat na Youtube a v kanálu Discover automaticky. Stane se tak konkrétně v týdnu od 15. července 2019. Chcete-li zobrazování odhlásit, můžete tak učinit už od 17. června.

Google Nákupy Youtube

Závoláme Vám.

Závoláme Vám.