Dobré načasování. 16. listopadu 2017, jen pár dní před Black Friday, Google oznámil novinky pro inzerenty PPC reklamních kampaní v Google Ads (dříve Google Adwords). Pokud nyní do kampaně přidáte „rozšíření o propagaci“ (promotion extension), Google vám umožní cílit na vaše publikum také s časově omezenými akcemi či slevami. Které, jak známo, zákazníky výrazně přitahují.
Black Friday je asi nejlepší příležitost, jak takového zlepšováku využít. Nabízíte-li například elektroniku se slevou až 60%, stane se to, že uživatel hledající na Googlu kvalitní televize, nad výsledky vyhledávání spatří špičkovou Ultra HD Smart televizi z vaší nabídky doplněnou o důležitý údaj – pouze tento pátek se slevou 60%!
Je jedno, jestli tohoto rozšíření využijete pro Black Friday, Vánoční slevy, Velikonoce nebo letní prázdniny apod.. Takováto reklama totiž bude fungovat, zvláště uvážíte-li, že se zobrazí právě těm uživatelům, kteří cíleně produkt na internetu hledají.
Takováto reklama vypadá mimochodem mimořádně poutavě na mobilních zařízeních.
Jediná potíž je v tom, že toto rozšíření je dostupné pouze na nové verzi Google Ads (dříve Google Adwords). Pokud jste se s rozhraním nových Google Ads (dříve Google Adwords)ještě nesžili, máte smůlu. Ovšem ve vlastním zájmu byste jim měli dát šanci, protože s inovacemi nových Google Adwords máte větší šance zasáhnout své publikum. Vedle rozšíření o propagace připomeňme funkci cílení na příjmy domácností či zajímavé a přehledné reporty vstupních stránek reklam.
Ještě k té propagaci v Google Ads (dříve Google Adwords) – Anthony Chavez, Product Management Director pro Google Search Ads, uvedl, že existují dva způsoby, jak zaostřit na cílové publikum – inzerenti buďto mohou sami manuálně definovat potenciální zákazníky podle stránek a témat, které tito lidé navštěvují, nebo mohou využít automatického algoritmu Google Ads (dříve Google Adwords). Jednoduše řečeno, Google definuje cílové publikum sám na základě typu kampaně a na základě charakteristik jednotlivých uživatelů. Tyto automaticky generované skupiny potenciálních zákazníků se inzerentům zobrazí v platformě Audience Center. Google markeťákům poskytne odhad, jak velkou skupinu kampaň zastihne a jaký bude očekávaný výkon.