Marketingoví specialisté to moc dobře vědí. Není zas tak těžké přilákat pozornost uživatelů sociálních sítí a zvýšit tím krátkodobě návštěvnost svých webových stránek. Těžší je přilákat potenciální zákazníky znovu, dát jim důvod navštěvovat váš web pravidelně.
Pro tyto účely se dělá takzvaný retargeting (nebo také remarketing). A po Facebooku přišel se svým produktem umožňujícím retargeting také LinkedIn.
Z čeho website retargeting na LinkedInu vychází je to, že už má své uživatele dobře zmapované. Má vlastně lepší předpoklady pro hledání zájmů a potřeb svých uživatelů, než Facebook – navzdory všeobecnému mínění, jak Facebook špehuje a vysává informace ze svých uživatelů, toho nejužívanější světová sociální síť o svých ovečkách tak moc neví. LinkedIn coby profesní síť tlačí své uživatele k tomu, aby vyplnili všechny personální informace včetně všech detailů o vzdělání a o profesním životě. A to už je slušný informační základ.
Jak tedy docílit toho, aby tyto informace posloužily ve váš prospěch a vy tak mohli zacílit na skutečné, i ty dosud nevyřčené potřeby vašich potenciálních klientů? Uvádíme podrobný návod.
Jde o jednoduchý Javascript tag, který na vašich stránkách sleduje podrobně aktivity vašich návštěvníků a je schopný z toho činit slušné analýzy. Produkt je dostupný pro ty, co využívají na LinkedInu nástroj „Správce kampaní“.
Klikněte na Aktiva účtu -> Vyhovující cílové skupiny -> na stránce klikněte na Vytvořit cílovou skupinu. Definujte svůj uživatelský segment nebo segmenty pro vaši kampaň (podle toho, jaké stránky na vašem webu si v poslední době prohlíželi – čtenáři blogu, zájemci o práci, zákazníci atd.) a uložte.
Počet uživatelů LinkedInu, kteří zavítají na váš web, bude růst. Ve chvíli, kdy daný website segment zformuje alespoň 300 lidí, bude možné je oslovit reklamou. Kampaň bude zahájena automaticky, pokud jste kampaň aktivovali. Vše můžete průběžně pohodlně sledovat v Správci kampaní -> Aktiva účtu -> Vyhovující cílové skupiny.