Evropská verze Googlu spustila převratnou novinku. Od poloviny března jsou reklamy v Nákupech integrovány do výsledků vyhledávání Obrázků Google. Inzerenti na poli online marketingu si mohou mnout spokojeně ruce – tento krok by měl pomoci k tomu lépe zacílit na zákazníky a nabídnout jim to, co hledají.
Jak je to možné? Praxe je taková, že velká část uživatelů hledající koncový produkt začíná svoji rešerši nikoli ve standardním textovém vyhledávači, ale právě na Obrázcích Google. Móda, jídlo, kosmetika, ale i elektronika nebo auta, to všechno jsou produkty, s nimiž se uživatelé (potenciální zákazníci) rádi seznamují na křišťálově čistém, přehledném rozhraní Obrázků Google.
Zákaznické průzkumy nejsou k dispozici, ale dá se očekávat, že většina lidí hledající atraktivní boty na jaro od výrobce XY necítí ještě podvědomou potřebu si tento produkt koupit. Chtějí si pouze udělat představu o jejich vzhledu, snad je zajímá i cena. V daný okamžik ale nepídí po informaci, kde se dá produkt koupit.
Představte si, že takovému uživateli najednou do výsledků obrázků naskočí na předním místě vaše reklama, s jasně čitelným sdělením, že boty jsou k dostání jen pár metrů od uživatelova bydliště, za velmi příjemnou cenu, v různých velikostech a barevných odstínech.
Nejlepší na tom je, že coby inzerent používající službu reklam v Nákupech nemusíte dělat vůbec nic. Vaše inzeráty budou do výsledků vyhledávání Obrázků Google zařazeny automaticky a uživatelé je uvidí pokaždé, když zadají relevantní klíčová slova.
Ti inzerenti, kteří mají rozjeté kampaně ve Vyhledávání, mohou zaznamenat jistý pokles návštěvnosti ze sítě partnerů ve Vyhledávání, protože Obrázky Google byly dříve integrovány do sítě partnerů ve Vyhledávání. Návštěvnost z Vyhledávací sítě by ale měla narůst, takže se o své návštěvníky – a zisky – obávat nemusíte.