Blog

Emailing – jak neskončit v jednom koši s nigerijskými princi a zázračnými pilulkami

Nad emailingem už mnozí zlomili hůl. Možná i dříve, než ho dokázali vyzkoušet. Společnosti se ptají, a ptají se právem: jak může přinášet konverze něco, co je svým způsobem spamování,  jen s trochu víc ušlechtilým názvem?

Může, opravdu. Jen se to musí strategicky pojmout. Především tak, aby se to se spamováním zaměnit nedalo.

 

Prvním krokem k vypracování úspěšného emailingu tedy je:

přestaňte se domnívat, že náhodným rozesíláním e-mailu něčeho dosáhnete, a to ani tehdy, kdy obsah mailu vypulírujete sebedokonaleji. Mám takovou zkušenost, že se firmy divily, jak je možné, že jejich mail zákazníky odrážel. „Posílali jsme to náhodně vybranému vzorku uživatelů,“ připouštěly. „Ale ten mail byl podle nás dobrý!“ Jeho lákavost se pak měla projevit v tom, že v něm byla použita slova jako „exkluzivní“, „sleva“ nebo „nepřehlédni“. To jsou ale přesně ty výrazy, vůči nimž jsou uživatelé v roce 2017 absolutně imunní.

Protože nechcete, aby váš e-mail skončil ve složce nevyžádané pošty společně se zprávami o zázračných pilulkách, nabídkami okamžitého zbohatnutí nebo důvěrnými nabídkami od bohatých nigerijských princů, pojměte to trochu sofistikovaněji.

Zaprvé – nespoléhejte na svoje vlastní síly. Zvláště pokud nemáte dost zkušeností. Vytvořit kvalitní e-mail, který neskončí ve spamové složce automaticky, je docela technicky náročné. Je zapotřebí šikovný kodér, který  má zkušenosti se zobrazováním zpráv u různých e-mailových klientů a ví, jakých praktik je třeba kde využít. Takové kodéry je dobré hledat ve specializovaných agenturách. Ty jsou si navíc vědomy taky legislativní stránky, takže ví, jak zaslat poštu jen osobám, s nimiž jste skutečně v existujícím nebo potenciálním obchodním kontaktu nebo těm, co vám dali souhlas ke zasílání obchodních sdělení. Ano, na takové lidi je třeba se zaměřit, protože zkoušet zabrousit do jiných vod je nejen neefektivní, ale také to může za určitých okolností být chápáno jako ilegální (např. pokud neobsahuje jasně znázorněnou informaci o tom, že e-mail je obchodním sdělením).

Tudíž radíme oslovit vašim e-mailem jen své skutečné zákazníky. Zaměřte se na ty, co vaše kvality již poznali a co mají velký potenciál u vás udělat další nákup. Spoléhejte na aktivní a ověřené adresy. Nakupování databází kontkatů nemá smysl.

Dobrá, a dále? I další rady souvisí s tím, že se musíte co nejostřeji vyhranit proti možnému zaměnění vaší pošty se spamem.

Začněme odesílacím jménem. Na to se uživatel dívá jako první. Pokud nedokážete být identifikováni okamžitě, musíte aspoň zapůsobit jako někdo důvěryhodný. Samotné jméno firmy není dobrý nápad, důvěru budí konkrétní jména. Proč třeba neodesílat e-maily přímo pod jménem ředitele, majitele nebo obchodního zástupce? Uvažte: „Radek Procházka, jednatel společnosti XY“

Další bod: předmět e-mailu. Používáte g-mail? Pak víte, že tento zobrazuje v přehledu na úvodní stránce tučným písmem předmět a pak obyčejným fontem pár úvodních slov e-mailu. To jsou tedy klíčová místa, tam musí být zobrazena hlavní informace. Neschovávejte si ji tedy jako zlatý hřeb, jako pointu vašeho e-mailu. Odpalte to už na začátek – např. „Do konce března jízdní kola jen za 50% ceny“ – to musí být už v předmětu.

Konečně zmiňme otázku přístupnosti, tj. jak je váš e-mail zobrazitelný i na mobilních zařízeních, a to i s případnými obrázky. Už jsme o tom psali – uživatelé využívající mobilní telefony kralují, dokonce už početně překonali uživatele klasických stolních počítačů, proto je nutné je brát v potaz.

Jedná se jen o základní přehled informací. Doufáme, že vám při budování emailingu pomůže.

Emailing from Lemitomedia.cz

Závoláme Vám.

Závoláme Vám.