Marketing na Facebooku nemá zrovna na růžích ustláno. To máte těžké: inzerovat na Facebooku je třeba, protože nikde jinde nedostanete příležitost zasáhnout efektivně přesně definovanou cílovou skupinu, která vás zajímá. Ale vyjde vás to draho. A teď nemluvíme jen o penězích…
Jde o to, že než samotnou reklamu na Facebooku zveřejníte, musíte se překlenout přes řadu pravidel, nařízení a omezení. A ne všechny dávají jasný smysl. Možná vás to bude stát hodně nervů, než konečně vytvoříte inzerci, kterou vám sociální síť bez jakýchkoli obstrukcí schválí.
Dvacetiprocentní pravidlo už neplatí
Například v reklamě ve formě obrázků Facebook zavedl pravidla týkající se obsaženého textu. Co se týče textu obsaženého na obrázku, Facebook dříve prosazoval pravidlo, že jej nesmí být více než dvacet procent z celkové reklamní plochy. Už toto pravidlo bylo předmětem otevřené kritiky ze strany marketérů. Výsledek? Facebook loni v červnu pravidlo změnil a nahradil jej… čímsi daleko složitějším a neprůhlednějším. Nová pravidla týkající se obsahu textu v grafické reklamě se vám nyní pokusíme vysvětlit.
Už i příliš málo textu je špatně
Jsou marketéři, kteří do obrázků necpou žádnou nebo jen velice krátkou textovou výplň. Ti byli dříve z obliga. Teď ale Facebook omezuje i je. Za příliš malé množství textu v reklamách Facebook zobrazí upozornění, že dosah takovéto obrázkové reklamy bude limitovaný. Je to proto, že takovýto obsah je příliš snadno zaměnitelný z běžným, nekomerčním obsahem zveřejňovaným uživateli Facebooku.
Moc ukecané reklamy stojí víc peněz
Větší pokrytí textem se Facebooku nelíbí stejně jako dříve. Rozdíl je ale v tom, že pokud jinak nedáte, Facebook vás takovýto obsah zveřejnit nechá. Penalizací ale bude zvýšená cena reklamy a možná i omezený dosah (stejně jako u výše zmíněného případu). Efektivita taková inzerce se tedy ocitá v ohrožení.
Překontrolujte si, jak na tom jste
„Text overlay“ je nástroj, který vám zaplnění textu ve vašem obrázku vyměří. A jasně stanoví, do které ze čtyř kategorií (malé množství textu v obrázku, OK, střední množství textu v obrázku, vysoké množství textu v obrázku) vaše reklama patří. Vyzkoušejte to. Pokud se vaše reklama ocitne v kategorii OK, znamená to, že jste našli harmonii mezi obsahem textové a obrazové části. Toto harmonické rozložení se dá definovat – nepřekvapivě – takto: 80% ve prospěch obrazové výplně versus 20% vyplněných textem. Jedině při takové konstelaci nebudete Facebooken nijak limitován, nezaplatíte ani o korunu navíc a oslovíte celou svou cílovou skupinu.
Pokud máte proti tomuto opatření námitky, vězte, že nic nenaděláte. Facebook znovu demonstruje, že na prvním místě jsou pro něj uživatelé a inzerenti až na druhém. Stanovené mantinely musí marketéři ctít.