Žijeme v době obsahové. Všechny dosavadní metody, jak nahnat návštěvníky na web prostřednictvím dobrého umístění ve vyhledávání na Google, jako například fanatický linkbuilding nebo nekonečné (až nesmyslné) opakování keywords jsou překonány – Google roboti dokážou neférové praktiky odhalit a web pak penalizovat.
Takže zbývá obsah. Alfa a omega každého webu. Království za obsah! Máte-li odpovědi na všechny i nevyřčené dotazy vašich zákazníků, budete šplhat ve výsledcích vyhledávání směrem nahoru.
Většina markeťáků proto v současné době klade důraz na obsah, k jejich škodě ale velká část z nich sází na kvantitu na úkor kvality. Hodně textu ještě neznamená hodně návštěvníků. Jen prostřednictvím WordPressu vznikne měsíčně přes 86 milionů blogových příspěvků! Kdo to má všechno číst? Většina textu je odkázána k tomu, že si je nikdy nikdo nepřečte – pro uživatele lačnícího po informacích zůstane tento obsah nedostupný, protože se bude krčit až na padesátém místě ve vyhledávání. I když je to napsáno dobře a obsahuje to vše, co by čtenář mohl chtít vědět – konkurence je moc velká.
Nad obsahem proto často vítězí forma. Poradíme vám několik užitečných tipů, jak váš obsah podat tak, aby byl lákavější pro cílové publikum a aby ho atraktivnějším shledal i sám pan Google.
1. Udělejte z komplexního blogového příspěvku e-book
Máte toho hodně co říct? Proč místo masy textu čtenářům nenabídnout obsah v podobě dobře strukturovaného e-booku? E-booky působí nesmírně seriózně. Když se čtenář potřebuje podrobně seznámit s problematikou, je vděčný, když nemusí hledat informace z různých webů a místo toho si stáhne jeden kvalitní e-book. Doba, kdy byla konstrukce e-booku technicky náročná, je dávno pryč. Už nemusíte najímat kvalitní designéry – e-book sestavíte sami s pomocí některého z moderních softwarů. Vynikající je například Designrr.
2. Jděte na to přes sociální média
Facebook je mocný pán. Je vaše facebooková stránka živým organismem, kde neustále postujete nový obsah a komunikujete se svými zákazníky? Jestliže ne, děláte chybu. Facebook je ideální pro publikování „teaserů“, s jejichž pomocí odkazujete uživatele na váš web. Předhazujte svým followerům kusé zajímavé informace, které probudí jejich zvědavost dozvědět se mnohem více.
3. Tvořte videa
Obzvláště mladé publikum si už neumí představit život bez Youtubu. Je známo, že takzvaní „millenials“ v dnešní době při hledání informací jdou v první řadě na Youtube, nikoli na Google. Položte si otázku – nebylo by některé blogové příspěvky možné přetvořit na poutavé video? Ani nemusíte najmout mluvící hlavu, aby všechno ve videu předříkala – vyzkoušejte si programy, jako jsou Content Samurai nebo Lumen5. S nimi můžete váš obsah na blogu převést na video, k němuž dodáte obrázky, hudbu či efekty. Když si s tím vyhrajete, můžete na své publikum udělat dojem.
4. Nabídněte přehledné infografiky
Vyrojily se v posledních pěti letech a nyní dominují. Infografiky jsou sexy, jsou cool a jsou velmi efektivní v zobrazování klíčových informací, o které se chcete podělit. Asi přijde doba, kdy jich bude přespříliš, ale v současné době stále ještě na uživatele fungují jako magnet. Programy Vennage a Canva se řadí mezi ty nejlepší, co se týče tvorby krásných infografik.
5.Použijte Reddit
Reddit je v současnosti asi neznámější content-sharing webem a je výhodné jej použít, chcete-li propagovat váš obsah. Založte si na Redditu účet a najděte zde skupinu, na niž by váš obsah měl zacílit. Pak zde stačí vložit link a jen čekat, kolik návštěvníků si k vám najde cestu.
6.Oslovte návštěvníky e-mailem
Že propagace e-mailem nefunguje? Ale kdeže. Pravidelné posílání newsletteru zavání spamem a proto se mnoho markeťáků zdráhá byť jen žádat uživatele o jejich e-mail. Ale přesto to má svůj význam. I když zákazník newslettery pravidelně číst nebude, přesto dobře poslouží přinejmenším pro udržení povědomí o vás a vašem byznysu. A to, jestli jej tato forma oslovení přiměje zopakovat návštěvu na vašem webu, to záleží jen a jen na vaší kreativitě a schopnosti zaujmout. Snažte se už v předmětu e-mailu probudit zákazníkovu zvědavost. Netlačte moc na pilu, posílejte prostě jen stručný přehled zajímavých novinek a informací, nadhoďte zajímavá témata a zdůrazněte, kde se o problematice může uživatel dozvědět více.