Blog

Úspěšné carouselové reklamy na Facebooku

Pokud vás zajímá inzerce na Facebooku, zpozorněte! Reklama, konkrétně ve formě carousel, je v poslední době žhavým tématem. Pro firmy bude způsob nastavení takovéto reklamy výrazně snadnější a intuitivnější. A na co se mají připravit uživatelé? Na to, že carousel reklamy bude čím dál víc a že se začne objevovat i na místech dříve reklamou nedotčených… ale o tom více na následujících řádcích.

 

Co jsou Carousel Ads?

Jsou to reklamy, s nimiž se už na Facebooku nebo na Instagramu setkáváme už dva roky. V rámci jednoho sdělení inzerent může své produkty či služby propagovat pomocí několika obrázků, členěných horizontálně. Vidět přitom jde jen jeden obrázek plus část obrázku druhého, ale jednoduchým potáhnutím obrázků na displeji telefonu nebo klikáním na šipky, pokud používáte počítač, si snadno zobrazíte celé vizuální sdělení.

Nápad je to hezký a taky úspěšný. Atraktivnější možnost propagace na sociálních sítích jen tak nenajdete.

Už na konci minulého roku se tyto reklamy dočkaly několika nových nástrojů. Vědět by o nich měli především zástupci e-shopů a retail segmentu.

Nyní totiž při nastavování reklamy můžete vidět nová tlačítka, která umožní vyplnit kreativu reklamy s pomocí šablony a to plně automaticky. Nabízí se tedy možnost „Fill template dynamically from a product set“, která umožní zavést do reklamy až 30 produktových obrázků z katalogu, pokud tedy splňují potřebná kritéria (čtvercový formát fotografie, ideální rozměry: 1080×1080 pixelů, nadpis nejvýše 40 znaků… podrobně všechny tyto informace najdete zde).

Pak je ještě druhá varianta: „Fill template automatically with products from a URL“. S ní se vám automaticky začnou přidávat obrázky produktů z konkrétní webové stránky.

Vyzkoušejte si kteroukoli z variant!

Carouselová reklama na Facebooku

A na závěr ještě jedna žhavá novinka. V těchto dnech Facebook zahajuje experiment – ve vybraných zemích se začnou uživatelům zobrazovat reklamy carouselového typu i v Messangeru. Těmito zeměmi je Thajsko (pro ty, co sledují strategie Facebooku v poslední době, to není nic překvapivého) a Austrálie.

Nikdo neví, jak tohle dopadne. Počítá se s tím, že budou slyšet hlasy nespokojených uživatelů – reklama tam, kde jsme zvyklí povídat si s kamarády? Neslýchané! Ve skutečnosti ale reklama nebude zobrazena přímo v oknech s jednotlivými konverzacemi a rozhodně nebude sbírat informace o uživatelích na základě jejich soukromých rozhovorů…

Pokud ale tento projekt dopadne dobře, buďte připraveni. Otevírá se nový, velmi zajímavý reklamní prostor.

Caouselová reklama na Facebooku

Závoláme Vám.

Závoláme Vám.