Analýza klíčových slov, to je téma, které se nedá v krátkém článku rozebrat. O tom by se totiž daly psát knihy. Ovšem s tím rizikem, že když napíšete o analýze SEO knihu, než ji stihnete vydat a dostat do distribuce, hodně rad a informací už bude zastaralých.
Motivací pro tento článek tedy není dopodrobna vysvětlovat, jak se taková analýza tvoří, seznamovat vás s používanými nástroji a detailně rozebírat výsledná data. Tentokrát chceme přinést jen základní začátečnický manuál. Rádi bychom představili v základních rysech proces důkladného zmapování stránek, jímž SEO analýza je. Ať ti z vás, kteří s tím mají nulovou nebo malou zkušenost, vědí, o co jde.
Tak především, výsledky SEO analýzy nejsou žádná věda. Interpretovat její výsledky lze velmi jednoduše. Výsledky shrnuje jednoduchá excelovská tabulka (kromě MS Excel se dá použít také Google Spreadsheet. Profi SEO specialisté si v poslední době oblíbili ještě pokročilejší nástroje, jako je Conductor nebo Searchmetrics).
Počet sloupců v téhle tabulce záleží jen na vás a vašich nárocích. Obecně platí – čím častěji analýzu děláte, tím víc sloupců budete potřebovat.
Pokud máte k dispozici všechny výše uvedené údaje, můžete svou další práci založit na jednoduchém srovnávání. Vidíte, že vaše pozice pro určité klíčové slovo v Google organickém vyhledávání je 27 – to je špatné, velmi špatné. Jak se to dá zlepšit? Podíváte se do sloupců vedle a hned vidíte, že na stránku míří málo odkazů (interních i externích).
Nebo zjistíte, že v Google indexu pro stolní počítače jste čtvrtí, ale v mobilním indexu až dvacátí. Proč to? Pak zjistíte, že se stránka načítá průměrně za dvanáct vteřin a je jasno. Asi by stálo za to vyházet nějaké velké obrázky nebo grafiky.
Jak bylo řečeno – toto jsou pouze základy. Ale už jen s těmi se dá udělat.
Máte nějaké tipy?