Remarketing aneb když vám internet hlásí slevy na batohy

Remarketing aneb když Vám internet hlásí slevy na batohy

Remarketing – zaznamenal to úplně každý. O co jde? Představte si situaci, že se chystáte na dovolenou někam do hor. Kontrolujete výbavu a tu zjistíte, že manželčin batoh je zralý na vyhození. Tak jdete na internet se ze zvědavosti podívat, za kolik se dá pořídit nějaká hezká dejme tomu padesátilitrová krosna. Najdete zajímavý e-shop XY, i ceny mají slušné… ale výplata přijde až za týden, takže po chvilce stránky opustíte.

Protože dovolená je až za měsíc, byli byste celou záležitost (aspoň na čas) pustili z hlavy. Ne tak internet. Reklamy na batohy vás bombardují všude – na Facebooku, na zpravodajských serverech, dokonce i ve vyhledávači

Tohle je vděčným tématem četných diskuzí. V kanceláři, na ulici, v hospodě… Vždy se najde někdo, kdo to bude glosovat slovy „Velký bratr tě vidí“. Jenže jestli nějaký Velký bratr existuje, sotva ho něčí batohový problém bude zajímat. Zajímá to jiné jedince. Logicky – prodejce batohů.

Žádné čáry ani konspirace. Reklamy na batohy jsou výsledkem prosté remarketingové strategie.

Jak to funguje?

Analytické nástroje, které pečlivě prověřují všechny uživatelské aktivity, zaznamenají, že uživatel projevil zájem o batohy a strávil určitý čas jejich vyhledáváním. E-shop XY byl tím, kde uživatel strávil nejvíce času a podle typů produktu, které si prohlížel, je patrné, že jej zajímají menší dámské krosny. Jenže nedošlo k tomu nejdůležitějšímu – ke konverzi. Uživatel stránky opustil, aniž by si cokoli koupil.

Proto uživatel označený pomocí cookies zapadl do seznamu uživatelů, které bude v následujících dnech oslovovat reklama v podobě banneru nebo textového inzerátu. Jak dlouho a jak intenzivně je potenciální zákazník oslovován, tato rozhodnutí jsou plně v rukou marketéra.

Marketéři už vědí, že tato strategie přináší ovoce. Už před 9 lety marketingový specialista Chet Holmes vytušil, že jen 3% potenciálních zákazníků je připraveno produkt nebo službu koupit ihned, v kterýkoli okamžik. Drtivá většina naopak začne váhat a otálet, možná se nakonec rozhodne, že si tu věc přece jen koupí – jen co přijde výplata, jen co se domluví s partnerem, nebo jen, co se jim bude trochu víc chtít.

Přitom hrozí, že už jen po malé chvilce se otálejícímu zákazníkovi vše vykouří z hlavy. Neúprosný remarketing je tudíž mocná zbraň, jak se tomu vyhnout.

Ve chvíli, kdy Vám manželka po týdnu připomene, že ten batoh vážně potřebuje a Vy bez přemýšlení zamíříte na stránky e-shopu XY, možná poznáte, že jste se „chytil“. Ale ono se možná nakonec ukáže, že ten batoh opravdu stojí za to.

Leave a Reply