Dělat marketing na Facebooku je tak trochu za trest. Jeho tvůrci totiž mění pravidla jako ponožky, občas přijde pár zajímavých vylepšení, občas ale pár změn, které marketéři vnímají jako ránu pod pás. Prý proto, aby Facebook víc seděl „obyčejným“ uživatelům.
Těžko říci, jestli je to pozérství, ale jedna z posledních změn, která se udála, nadzvedla ze židlí nás všechny, co se o marketing na Facebooku zajímáme.
Od začátku nového roku totiž došlo ke změně zobrazování příspěvku v news feedu. Posty, které jsou vyhodnoceny jako příliš propagující, jsou vytlačeny z organického dosahu. Na úvodní stránce se tudíž nezobrazí prakticky žádnému uživateli.
Ptáte se, které příspěvky jsou myšleny jako ty „příliš propagující“? Jsou to ty, které odpovídají následujícím kritériím, které Facebook sestavil na základě výzkumu provedeného mezi uživateli:
Jinými slovy – jde o prakticky jakýkoli reklamní příspěvek. Ukažte mi nějaký reklamní post, který by nemohl být nařčen z toho, že splňuje jednu z výše uvedených definic závadného příspěvku.
Ovšem pozor – je nutné uvést na pravou míru, že zatím celou dobu mluvíme o příspěvcích bez finanční podpory. To je taková prezentace, kterou firmy tvoří s motivací šířit povědomí o své značce, Facebooku zaplatit nechtějí, jen touží po tom, aby se jejich nejnovější posty objevily co nejširší skupině uživatelů.
Kampaně placené svůj prostor dostanou – protože i Facebook musí být z něčeho živ. Dokonce dostanou k vínku pár nových vylepšení, aby byly lépe vidět a aby mohly přilákat víc uživatelů. Tato vylepšení představují široké téma a proto sledujte náš web – článek shrnující užitečné features pro rok 2017 už chystáme.
Prozatím přijměte naši přátelskou radu – chcete-li oslovovat nové zákazníky na Facebooku, sociální síti zaplaťte. Nedá se nic dělat. Zvláště v Česku, kde se Twitter ještě moc neuchytil a Instagram je zatím stále především místem, kde se sdružují hipsteři, cool teenagerky podnikající výpady na kavárny Starbucks a úspěšní podnikatelé, Facebook stále zůstává klíčovým prostředím, kde si svého zákazníka může najít každý.