Proč nefunguje můj dokonale vymazlený linkbuilding? II.

Linkbuilding

Když jsme se bavili o povaze samotných linků, asi vás kolikrát u mých rad a poznámek napadlo: „Thank you, Captain Obvious!“.

Na druhou stranu, třeba že řečené informace mohou připadat většině čtenářů naprosto samozřejmé, někteří tvůrci webů stále jako by zapomínali, že už se nepíše rok 2008 a praktiky, které fungovaly dříve, dnes nefungují. Všichni dobře víme, že schopnosti Googlu stále rostou a už jen čekáme na okamžik, kdy začne mluvit, chodit a kdy nám řekne, jaké je znění základní otázky života, vesmíru a vůbec (odpověď už naštěstí známe).

Ale teď zpátky k tématu. Teď budeme mluvit o faktorech, které zas tak samozřejmé nejsou.

 

Linkbuilding nefunguje kvůli samotnému obsahu

Vy se ptáte – jak je možné, že jste až na desátém místě ve vyhledávání na téma „vodní dýmky“, přestože na vašich stránkách se nachází převratné informace konečně odpovídající na otázku, zdali jsou škodlivější než cigarety nebo ne. A tyto informace pochází z posledních nezávislých vědeckých průzkumů vedených skutečnými odborníky. Jak je možné, že takto cenný obsah je ve vyhledávání níže než blogový zápis nějakého dorostence?

Je to tím, že Google dokáže rozpoznat uživatelův záměr, když hledá ve vyhledávači informace. Když googlí „vodní dýmky“, třeba ho nezajímá, na kolik jsou škodlivé. Chce se něco dozvědět o nich samotných – kde je jejich původ, jak vypadají, jaká je kultura jejich kouření… a to jsou informace, které najdou na stránkách zmíněného dorostence a u vás ne.

Google, ta jedna potvora mazaná, dokáže opravdu mnohé. O stránkách, které podávají fantastickou informaci velmi čtivou formou, umí Google říct: „Je to bezva – ale odpovídá to jen na jednu otázku.“ Ve vyhledávání „Je kouření vodní dýmky škodlivé?“ bude váš web třeba na vrcholu, ale na klíčové slovo „vodní dýmky“ budete desátí a nic s tím nenaděláte, třebaže si myslíte, že to, co váš web říká, by měl každý – i potenciální – kuřák vědět.

Google hodnotí i jazyk, kterým je text psaný. Pokud píšete přehnaně obšírně a používáte cizí termíny, když píšete o wrestlingu, tak vám Google vysokou pozici nedá. Protože ze zkušenosti ví, že uživatelé hledající informace o wrestlingu potřebují fakta podaná jednodušší formou… Naopak pro specifické laboratorní vybavení je příliš jednoduchý jazyk nevýhodou. Tam se naopak ty cizí termíny budou hodit.

 

Linkbuilding nefunguje kvůli špatné doméně

Málokomu to dochází. Ale Googlu ano. Google ví, že uživatel sjíždící očima po SERPu dává pozor i na to, co je u každého odkazu napsané těmi zelenými písmeny pod hlavním titulkem.

Pokud nabízíte na stránkách informace týkající se obsahu ovocné složky v džusech a váš web se jmenuje www.svetvedyatechniky.cz, lidé váš web ignorují protože si řeknou: „Co má věda a technika spojeného s mým dotazem?“. A Google myslí za uživatele a protože zaregistruje, že váš odkaz zůstává nepovšimnut, váš web v rankings spadne dolů. To je dost otravné, zvláště pokud nabízíte opravdu dobré informace, ale – co naděláte, musíte to nějak vymyslet.

 

Linkbuilding nefunguje kvůli technickým důvodům

To je docela jasná věc. Pokud je link nefunkční, pokud se uživatelům zobrazuje klasická 404, tak z hlavních výsledků vyhledávání okamžitě sletí.

Ale nejde jen o to. Také doporučujeme ohlídat si otázku akcesibility vašeho webu z mobilních telefonů. O tom jsme ale již psali zde.

A jaké máte zkušenosti Vy?

Leave a Reply