PPC kampaně – bombastická slova nejsou všechno

Správa PPC kampaní levně a efektivně

V roce 1968 vydali Beatles slavné White album. Jeho velká popularita a prodejnost byla dána nejen dobrou muzikou a v té době už proslulou značkou Beatles, ale také chytře zvoleným obalem. Čistě bílé album působilo tolik odlišně proti všem jiným deskám, které byly na trhu. V té době totiž vládla móda pestře barevných obalů (i samotní Beatles před Bílým albem vydali Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, které barvami jen hýřilo). Bílá deska pak vypadala mezi konkurencí nepřehlédnutelně.

Proč tohle v souvislosti s PPC kampaněmi říkám? Jednoduše proto, že v poslední době jsme zaznamenali, že tvůrci textových reklam začali nadužívat určitá slova. Ať už googlíte cokoliv, okamžitě na vás začnou skákat výrazy, jako „jedinečný“, „enormní“, „bomba(stický)“, „teď“, „pozor“, „nepřehlédněte“…

 

Taky vás to už nechává chladným?

Svůj díl „viny“ na tom mají různé průzkumy, které si daly za úkol stanovit ty nejlepší „Call to Action“ výrazy. Příklady jsou tady a tady. Toto jsou hesla, která podle statistik – ve své době – dokázala uživatele nejlépe zaujmout a podnítit k akci. Samozřejmě se varianty těchto průzkumů objevily ve všech jazycích, češtinu nevyjímaje.

Ačkoliv původní záměr byl dát inspiraci tvůrcům reklam k tomu, aby svými krátkými texty dokázali vyvolat ty správné emoce, mnozí „kreativci“ to celé pochopili poněkud jinak. Seznam „silných slov“ berou jako kanon hesel, bez nichž se žádná jejich reklama neobejde. V jedné AdWords reklamě o 140 znacích jich najdete třeba pět.

Ačkoliv je mi jasné, že některé výrazy se prostě nedají ničím nahradit, rozhodně si nemyslím, že všechno musí být „absolutní“, „unikátní“ nebo dokonce „šílené“. Tyto výrazy mají být kořením, nikoli základní ingrediencí.

Protože už jsem celou řádku PPC kampaní dělal, moje zkušenost hovoří jasně. Emočně silná slova mají význam a používat je určitě smysl má – v rozumné míře, ovšem. Co ale nakonec vítězí, je chytrý nápad. Zrovna jako ten od Beatles…

Pokud dokážete sdělit informaci lidem věcně, ale s lehkostí, pokud využijete nějaké zajímavé slovní spojení, slovní hříčku, vtip – zaujmete daleko více. Především pak bude vaše reklama vypadat opravdověji, lidštěji – a ne, že ji nasázel nějaký generátor textů.

Podívejte se pro inspiraci na seznam 10 velice úspěšných kreativních PPC kampaní. Co mají všechny společné? Nevyužívají „silná slova“…

Leave a Reply