Blog

Jak dělat ucházející SEO – svépomocí, s minimem času a minimem námahy?

Pokud máte rozjetý business a chcete, aby se o vás na internetu vědělo (což žádá každá firma na trhu, jak velcí dravci, tak i malé ryby), musíte něco investovat do SEO. Většině z vás bychom poradili mít po ruce dobrého SEO specialistu, ale dnes vám ukážeme, že SEO v dlouhodobém horizontu zvládnete sami. Pokud nemáte vysoké nároky, vystačíte si s jednoduchou údržbou a navíc jste z těch, kdo ctí řád a umí se dokopat k tomu, aby této (rozhodně smysluplné) činnosti věnovali pár minut každý týden, tak máte šanci.

Zároveň je lepší, pokud operujete v odvětví, kde není tolik velká konkurence, takže není zapotřebí pro SEO povolávat profesionály. Ale zdůrazňujeme – disciplína nade vše. Do svého diáře si každý týden v jeden konkrétní den napište červeně „SEO“. Třicet minut každý týden, nic víc. Je to pro vás OK? Pak tedy pojďme do vysvětlování, čemu třicet minut svého drahocenného pracovního času musíte obětovat.

Řekněme například, že jste si předsevzali, že SEO věnujete každé pondělí mezi 10:00 – 10:30. V 9:55 si přineste k počítači kávu a práce může začít.

 

Analýza klíčových slov

 

10:00 – 10:10 kontrola analýzy klíčových slov

Za tímto účelem si prohlédněte jeden z našich starších článků. Za pomoci některého osvědčeného nástroje, jako je například Google Spreadsheet či Collabim, si nechte vyjet analýzu klíčových slov. Důkladně si prohlédněte, jestli každému klíčovému slovu, na něž cílíte, odpovídá nějaké URL či obráceně. Ověřte, zdali funguje linkbuilding a zdali máte dobré pozice ve vyhledávání na Googlu pro všechna důležitá klíčová slova. Zkrátka – jednoduché a základní věci, žádná věda.

 

10:10 – 10:12 kontrola funkčnosti stránek

Nejsou na vašem webu nějaké nefunkční stránky, čili nepopulární „čtyřistačtyřky“? Kontrolovat všechny odkazy, jestli některý nevede k chybovému kódu 404, by trvalo hodně dlouho, naštěstí známe šikovné služby, jako například Google Search Console. Ten váš web prozkoumá a oznámí vám, které odkazy na vašem webu končí neexistující stránkou.

 

10:12 – 10:17 kontrola obsahu zveřejněného za poslední týden

Ujistěte se, zdali každý nový obsah na vašem webu a) je zacílen na ta nejdůležitější klíčová slova, b) je zacílený i na pár marginálních klíčových slov, které ale také mají potenciál, c)mají klíčové slovo uvedené v titulku, d) mají odpovídající meta description, e) skutečně zodpovídají dotaz uživatele, který se k obsahu dostane prostřednictvím vyhledávání v Googlu atd.

 

10:17 – 10:21 hledání zastaralého obsahu

Není na vašich stránkách zastaralý obsah? Věnujte čas tomu jej najít a zjednat kroky k jeho upgradování, nebo raději rovnou smazání.

 

10:21 – 10:25 identifikování důležitých klíčových slov, na něž nemáte vytvořený žádný obsah

Možná se za poslední týden vyskytla nová trendy klíčová slova. Musíte držet prst na tepu doby. Zaúkolujte někoho, kdo potřebný obsah vytvoří (pokud to nejste vy sám).

 

10:25 – 10:30 kontrola obsahu mimo dosah vašich stránek

Do čeho ještě fušujete? Jste vidět na Facebooku, na Youtubu, na LinkedIn? Zkontrolujte, že i na těchto sítích funguje vše jak má.

 

Půlhodina uplynula. Pokud vše funguje v pořádku, můžete si oddychnout a zaměřit se na „core business“. V případě, že jste narazili na významné chyby, doufejme, že máte koho angažovat s jejich napravením. V opačném případě dnes budete muset oběd asi odložit.

SEO optimalizace svépomocí

Závoláme Vám.

Závoláme Vám.