Google vysílá spuštěním mobilního indexu jednoznačný vzkaz – mobilní telefony vpřed, počítače vzad!

Google a mobilní index

Pro všechny vývojáře, tvůrce obsahu stránek a lidi nějak zapojené do online marketingu je tohle jedna z nejočekávanějších událostí roku 2017. Na veřejnosti ji odpálil v říjnu 2016 analytik Googlu Gary Illyes – tentýž chlapík, který dříve ohlásil také aktualizaci algoritmu Google Penguin 4. Pokud jste o této zprávě ještě neslyšeli nebo jste na ni nestihli zareagovat, máte nejvyšší čas!
 

 O co jde?

Google chystá čistě mobilní index, jenž bude primárně indexovat mobilní verze webů. Zatímco do dnešních dnů Googlu pracoval s jediným indexem, který byl původně určen pro klasické počítače (tedy desktopovým indexem), už za pár týdnů se budou majitelům mobilních zařízení zobrazovat výsledky vyhledávání trochu odlišné od těch, které by našli na počítači. Nepředstavujte si, že jejich SERP bude zcela překopaný, jen se pořadí odkazů malinko promění… Mobilní index totiž upřednostní výsledky, které jsou „mobile-friendly“.

Je to docela logický krok od firmy, která se vždy snaží držet prst na tepu doby. Už v roce 2015 počet hledání na Googlu na přenosných zařízeních předčil počet hledání na osobních počítačích. A na konci minulého roku, tedy 2016, už jsme zaznamenali 80 procent výsledků ve vyhledávání, které vychází vstříc malým mašinkám, jejichž displej má úhlopříčku menší než 6,3 palce.

A ještě něco. Mobilní index bude aktualizován prioritně proti desktopovému. Bude tudíž více zaměřen na zprávy a aktuální dění. To vychází z pečlivého průzkumu lidí od Googlu zaměřeného na chování uživatelů internetového vyhledávače.

Na mobilních aplikacích se budou na nejlepších pozicích zobrazovat weby dobře odladěné a aktualizované. Majitelé e-shopů se tedy budou muset otáčet. V zájmu zisku těch nejvyšších příček ve vyhledávání musí usilovat o akční stránky, přísun stále nových informací pro zákazníky, interakci na sociálních sítí atd.

Co bychom vám doporučili? V první řadě – pokud ještě nemáte stránky optimalizované pro přenosná zařízení, udělejte to. Dále, pokud lákáte uživatele na web prostřednictvím reklamních textů, optimalizujte texty pro mobilní zařízení. Jistě tušíte, že informace pro jejich uživatele musí být prezentované jinak, než pro uživatele počítačů. A CMS by měly být připraveny na možnost vytvoření dvojího obsahu, které budou uzpůsobeny pro oba tábory – tedy mobily a počítače.

Leave a Reply