Marketing Miner

Přemýšlel jsem, k čemu přirovnat objev Marketing Mineru, nástroje, který se na trhu objevil takřka přesně před půldruhým rokem. A nakonec mě nenapadlo nic lepšího, než analogie s domácími mikropivovary.

Určitě je znáte. Šikovné mašinky, které vám přímo u vás doma vykouzlí vaše vlastní pivo. Poslední dobou tomu propadá stále více lidí – stačí vlastně docela málo, voda, chmel a slad a pak už stačí jen trocha péče a kumštu, aby výsledkem bylo kvalitní pivo. Jistě, je fajn zajít do dobré hospody, kde vám na stole přistane dokonalý půllitr kdykoli si vzpomenete a ještě se také dobře najíte. Ale kterého pivaře by nelákala možnost mít doma své vlastní, pěkně stočené do lahví. A navíc za levnější peníz.

Marketing Miner je pro svět SEO, linkubildingu a webových analýz něčím podobným. Vyhýbám se termínu „vynález“, protože podobné služby tu byly už dříve. Marketing Miner je ale podle mě prvním opravdu univerzálním nástrojem, který spojuje to hlavní, co uživatelé (ať už obyčejní konzultanti, střední firmy nebo velké korporace) potřebují. A protože se pyšní příjemným layoutem a je celkově vzato dobře organizovaný a čitelný, je přístupný pro každého. Pořád řada funkcí chybí, ale Marketing Miner je neustále aktualizovaný. Tohle rok a půl staré batole zkrátka roste jako z vody, učí se rychle nové věci a má obrovský potenciál to dotáhnout daleko.

 

Co tedy Marketing Miner umí?

Umí monitorovat zmínky o vašem brandu. Umí sledovat umístění vašeho webu ve vyhledávači pro všechna významná klíčová slova. Kontroluje, ke kterým klíčovým slovům jsou přiřazené které landing pages. Umí také určit, které příbuzné stránky vítězí v konkrétních vyhledávaných frázích, což vám jednak dá obrázek o konkurenci, jednak poslouží jako průzkum trhu pro případný linkbuilding.

Zkrátka, Miner poskytuje data, která potřebujete pro rozhodování o vašem marketingu.

Je to jednoduché. Marketing Miner nakrmíte vstupními daty. To mohou být:

  • fráze
  • domény
  • URL
  • názvy konkrétních produktů

Pak si zvolíte typ informací, které chcete o daných datech získat. Některé příklady jsem zmínil v minulém odstavci.

Poté necháte program chvíli pracovat. A pak získáte výsledky. Nečekejte žádné okulibé vizualizace, bohužel – jenom suchý report, ovšem zato velmi cenný, s pěkně do řádků srovnanými daty.

Marketing Miner vám toho může předat skutečně hodně, ovšem množství informací je limitován tím, který tarif zvolíte. Na výběr je také bezplatná verze Minee, již ztělesňuje postavička osamělého těžaře s krumpáčem. Pro základní seznámení s nástrojem to naprosto postačí. Budete-li spokojení a budete-li chtít získat víc, stačí investovat pár drobných měsíčně a zvolit některý placený tarif. S verzemi Miner, Digger či Machine vám software toho materiálu vydoluje mnohem více.

Závěrem – profesionální SEO agentury jsou jako restaurace, jejichž výhody spočívají ve větší komplexitě nabízených služeb. Ale Material Miner coby pivo, které si můžete uvařit doma sami, vám může báječně zachutnat.

A když už zmiňuji to pivo. Material Miner je český program, plně přizpůsoben českému prostředí. Investicí do něj podporujete mladé české chytré hlavy – jmenovitě teprve sedmadvacetiletého Filipa Podstavce, který s Material Minerem chce ještě tento rok expandovat i na zahraniční trhy. Přejeme mu hodně úspěchů.

Leave a Reply